История

Танг РА, Боян Магът и Петър Дънов

Печат

Танг РА, Боян Магът и Петър Дънов

I.С името Танг РА (Тангра) в Българската устна колобърска традиция се илюстрира Универсалният ЖивотворенПринцип на нашата Вселена,Централното Слънце в нея, което е Алфа звездата от съзвездие „Квачката с пиленцата” или „Плеяди”, както е известно днес в астрономията. То има следните фрактални значения:

ТАН– Небе. Но не нашето небе над планетата, а  космосът - вселената.

Г- буквата Г илюстрира понятието Глаголя = говоря, изричам слово.Вибрация на мисълта.

РА– Енергия. Творческата Сила на вселената.

II. Символиката на Животворният Принцип на Вселената (ТАНГРА) се реализира на по-низшите си нива като:

1.ТАНГ РА – Вселена. Универсум.

2. АМОН РА – звезда. Така се наричат всички звезди във вселената. Така се нарича и нашето Слънце. Амон Ра е Син на Танг РА.

3. МАДА РА – реализация на творческата потенция на Амон Ра в материалните структури в  своето семейство – планетите. Колобърството го чете и обратно (АР АДАМ), което изразява тази идея така:

Ар- така българите са наричали планетата Земя. РА-слънце, АР-земя.

  АдАмили: Ад-мъжкото начало и Ам-женското начало в единство.

Тангра се разглежда в Устната Българска колобърска традиция като безличностен Бог. Божество, което няма зооморфен  или антропоморфен вид. Тангра е троичната потенция на Вселената илюстрирана поотделно като:

1.  -   Кръгът е Тангра или Вселената (Универсумът). Кръгът илюстрира Мъжкият принцип-Силата на гравитационното поле на Вселената.

2. -    Полето вътре в кръга. Енергополето в което се реализира Вселената - Женският принцип.

3. -     проявената в обекти потенция на Вселената -точката, която ние наричаме Слово или Син.

4. Общите символи на Трите потенции са    и , в който  Квадратът илюстрира материалните обекти-планетите.    и    са личните знаци - символи на Тангра.

5. Друг символ на  Творческата дейност на Бог Тангра, в неговия действен аспект в материалните светове е символът  или Равнораменният свастично-сувастичен кръст  , в който сувастиката (дясната посока ) илюстрира Филогенетичния принцип на Живота във Вселената, а свастиката (лявата посока на  въртене ) Онтогенетичният принцип на материалните структури (планетите), на които има Живот. Равнораменният кръст изразява идеята за едновременното действие на тези две поляризации на Жизнения принципа на Вселената.

Разбирането на Бог Танг РА като Универсален  Принципа на Живота във Вселената, е пресъздадено в разпореждането  му към  неговите Синове (Алпите) да бъдат  създадени хората и българския народ. Така ТангРа се явява създател на човешкия род и негов върховен Отец (БОГ Отец).

И Тангра всемогъщ тоз час

  наказа алпите: „От вас

  да се роди човешки род,

  Все смъртни хора – нов народ”.

                                      (стих 15)

Както и  стих първи от Песен Първа:

  Хей,всички вие в мир и бран,

              стаете дъх пред тоз дастан!

  Елбири трима  - род до род –

              създали български народ.

                                                 (стих 1)

 

                          (Из епоса на българите „Сказание за дъщерята на Кана”

 

III.  Тангризмът и Богомилството

1.Знакът на БОЯН МАГЪТ: Двете окръжности символизират Единството между творческите аспекти на Вселената: Филогенеза (вертикалена кръг) и Онтогенеза (хоризонтален кръг). Двата кръга са всъщност фрактали на  Основният Знак на Танг РА- и регистрират мъжката и женската потенция на вселената.             

                        

Олицетворение на това знание е РАВНОРАМЕННИЯТ КРЪСТ, който  са носели КАН Кубрат и КАН Аспарух.

                                               

Употребяването на духовното ниво Съвършен от богомилите съответства на нивото на посвещение на Боян Магът.

Когато говорим за богомилството ние говорим за идеите и космогоничните възгледи на Боян Мага. Името Боян, както и прозвището Маг не са имена на личността Бениамин, а звания типични за българската колобърска традиция. Сакралната сричка Бо отбелязва специфично духовно ниво на развитие в колобърството, а Ян означава мъж. Така Бо+Ян = душа на мъж в ниво БО. Маг – означава от дълбока древност съвършен учител, лечител и покровител на хората.

2.                      Пръстенът на поп Богомил

Пръстенът на Богомил регистрира Христовият аспект във Филогенетичните Сили на Вселената: Сувастиката и Кръстовете в нейните Четири  дъги. В централната част на знакът стои равнораменният кръст, като базов символ.

        

Ако се вгледаме внимателно ще видим, че това са двете елипси от знака на Боян Магът, но имаме графични засечки, които го определят предимно като Сувастичен символ -  десният Филогенетичен принцип на Живота във Вселената.

3.Колобърът – катар:

Колобърът, достигнал това ниво на посвещение, при което му се доверяват тайните на Алхимията на Живота на Земята, се нарича Катар.

Структура на понятието Катар и неговите производни:

КАТАР = КАТ + АР; КА + ТАР; КА + Т + АР

1.                      Сакрални значения на сричките в понятието Катар:

КА– душа във физическо тяло.

КАТ(бълг.) – ниво,слой,етаж,и т.н. В случая Ниво на АР.

АР – земя, планета. Снижението на РА (слънцето) в материята.

Т – Тау- Бог

Така КАТ-АР означава ниво на слънчево посветена душа, работеща на Земята.

2.                      КА + ТАР

ТАР, ТАРА – звезда (старобългарски).

Така КА – ТАР – означава душа от звездите, звездна душа в материално тяло, с висока духовна еволюция.

3.                      Ка – Т - АР

Според колобърското Учение КА-Т-АР е човешка, земна душа, достигнала божествено ниво в слънчевата система.

Тези три фрактала, кодиращи смисъла на понятието Катар определят сложна система от интерпретации, означаващи мястото на посветения колобър в Слънчевите посвещения, което го поставя и в отношения с посветените от Вселенно ниво. Едно сакрално понятие може да ни разкрие, чрез своите лични фрактали, основните качества на посветения по Пътя му през Планетното, Слънчевото и Вселенното посвещение. Божествена Душа в ниво на Слънчев посветен - Съвършен човек. Най-високото ниво в Богомилските посвещения - Съвършените. Както е казал и Христос: Бъдете съвършени като Отеца на Небето!

 

IV. Петър ДЪНОВ

Пряката връзка между Тангризма, Богомилството и  Учението на Петър Дънов можем да открием във Вантаския език, на който той пее една песен. Той не дава никакви обяснения за сакралната символика на тези срички. Не е ясно защо не разкрива сакралното им значение на Братството, но явно е имал сериозни основания да не  го направи. Тяхното значение обаче се знае в Колобърската традиция и това свързва пряко Тангризмът със знанието на Дънов.

1.                      Преди да анализираме символите във Песента обаче трябва да изясним понятието ЕТЕАР (ЕТЪР)или ЕТЕР, или ЕФИР. Ефир се нарича уплътненият Етър ( етер).

Енергията Етър е енергията на Жизненият принцип на Вселената, сведен до нивата на материалност, известна ни като тримерна субстанция, въпреки че тя съществува и поддържа живота и в следващите измерения, особено четвъртото. Етерната енергия, наричана в Индия Прана и много сполучливо  наречена от Парамаханса Йогананда „жизнетрони”, е всъщност оживотворяващата вселенна субстанция, без която четирите материални субстанции ( вода, огън, въздух и земя) не могат да се развиват на ниво Живот. Животът като процес е всъщност качества на така наречената „не жива материя” преминала през процеса Оживотворяване – етерната трансмутация.

Енергията Етър е Оживотворяващият принцип, реализиран в отделния организъм чрез ритъма на сърдечната дейност и ритъма на дишането. Етърът, Първият елемент на  Творечеството е функция не само реализирана в четирите стихии на метерията (огън, вода въздух и земя), но и причинител на Живота. Ритъмът на сърдечната дейност и Ритъмът на дишането не са функции на нашето тяло, а на етерната субстанция в него.

2.                      Ватанската Песен на Дънов.

В песнта на Ватански език, предадена на нашия народ от Учителя Петър Дънов, се пее:Фир – Фюр – Фен/ Тау Бихау Мен. Първите три срички, различни само по звуковата характеристика на гласните си (и,ю,е) са символи- кодове, вибрации на трите състояния на Ефира ( Етера), действащ в Трите нива на Творчеството на Вселената.

1.                      Фир - Небесен Ефир (Етър). НЕвидим, непроявен свят. Физическото състояние на Вселената. Кварково-квантова реалност.

2.                      Фюр – Химически Ефир (Етър). Проявен и видим свят. В планетната система ( на която и да е звезда) е материално уплътнен Ефир. Атомно-молекулен свят. Биосфера.

3.                      Фен – Ефир. Етър на Психичността. Бинарно състояние на биоса. Човешко царство: четвърто от Животинското Царство и Петото царство – на посветените. Ефирни същества (етърното им състояние). Ноосфера.

Горните три срички се проявяват в матиралните химически реалности като нашата планета чрез съчетанието Тау – Бихау – Мен – Троицата на НЕпроявения, Проявения и Духовния свят (човешкия).

Тау– Бог (Универсум).

 БИхау – Бинарен свят (Творчеството на РА и ЗО), Свети Дух и

Мен– Уникумът: Син, Човек, Същество.

IV. Обобщение:

Символите: ,   и са трите нива на сакрално предаване на зависимости във живота на вселената, които имат пряка връзка със Знанието в Тангризма и Богомилството. Полето в Кръга (женският аспект на Вселената) и двата кръга от знака на Боян Магът символизиращи Филогенетичният ( вертикален кръг) и Онтогенетичен (хоризонтален кръг) аспекти на Живота във Вселената са в пряка символна връзка. Княз Бениамин е знаел  символиката на единството между Живота във Вселената и живота в планетните  структури. Вертикалният кръг (елипса) от неговият символ има своето продължение в разработката си в пръстена на поп Богомил, който изразява  специфичната реализация на Онтогенезата в планетите (  основният символ в него е Сувастиката – дясното  орбитално движение  на Слънцето – филогенетичният център на  системата). Във вътрешната част на сувастичните дъги откриваме ясно очертан четири пъти един друг дълбоко сакрален и изключително богато пресъздаван в българските тъкани и везмо космически символ на Живота –Елбетицата - Дървото на Живота, която достатъчно разисквах в книгата си Алхимията като наука[1].

                                          

Четирикратната му символика в пръстена на поп Богомил изразява неотменното действие на закона за Четвъртичността, отнесен  пряко към четирите стихии на геомагнитното поле на Земята – вода,огън,въздух и земя. Пръстенът на Богомил, носи и четири малки елемента изрязани от майстора в ъглите между дъгите на свастиката и те ясно довършват Елбетичната символика изразявайки знанието за Четирите космични Етъра. Дълбоко, многопластово символизирано знание, което пряко произхожда от символиката на Знака на Княз Бениамин. Колобърството ни е разбирало непосредствената връзка между горните три символа (изразени много ясно в сакралния Равнораменен ръст на Кановете Крум и Аспарух) и графично синтезираната, но знаково ясна,  разработка в пръстена на Богомил. Едва ли може да се намери по-категорична и по-дълбоко изразена връзката между Тангризма и Богомилството.

Същите три символа са предадени на нашия народ чрез Шестте звука на Словото: Фир,Фюр, Фен / Тау БИхау, Мен, което свързва Тангризма, Богомилството и Бялото братство в неразривната връзка на ЗНАНИЕТО на нашия народ за строежа и състоянията на Вселената ни, освен името на неговият създател- БОЯН Магът.

V. В заключение:

Трябва да сме наясно с възникването на Християнството като Учение, а не като Религиозна система и неговото пряко произлизане от Тангризма на Българите.

1.                      Достатъчно е само да си припомним,че Кан Кубрат и Кан Аспарух, според артефактите на техните макар и символични погребения, са погребани с Равнораменният Кръст, който от 19 000 години колобрите наричат Христос, тоест 15 000 години преди да се роди Иисус Христос. И затова свидетелства ясно 67 глава от Евангелието на  Апостол Филип за Брачния чертог, където той ясно казва:  кръстът, който вие наричате Ляв и Десен)прави съпрузите Христос[2]. ТОЗИ равнораменен Кръст  , въпреки своите съществени различия с утвърденият от църквата Христов Кръст – на Разпятието () стои днес върху дрехите на всеки свещеник в Християнството. Не доказва ли това, че българите са родоначалниците на Християнството и че то произлиза от старата ни Духовна система Тангризът? Няма как апостол Филип да знае за него (и да го нарича Христос), както и  Кановетeни да са го носили и да не са знаели нищо за неговия произход и значение. И ако Равнораменният кръст няма връзка с Християнството и Тангризмът, тогава защо и двете духовни системи са го носили? Случайна ли е символиката в Християнството и неговата Църковна канонизация на дрехите на свещениците и епископите?

            

Свастиката и Елбетицата вплетени в украсните елементи на епископ от Рилския манастир (средата на 16 век), а в долния край, над ресните, ясно се вижда плетеница от костенурки – също тангриски символ.

 

2. Може ли някой да обясни по друг начин произходът на християнските църкви, основите на които науката днес датира от 2 -3 век, край град Бузовград…два века преди Константинопол да обяви християнството за официална религия… и шест века преди Борис Първи да го въведе по кървав начин в нашата държава?! Кого избива той - хората, които са строили 6 века преди него християнски храмове, потомците на носещите кръстове Канове?!

3. Богомилството, това е поредният опит Тангристите да възстановят истинското Учение на Христос в последния цикъл на Пета коренна раса – епохата РИБИ. Учението, а не юдаизираната религиозна система на Църквата.

4. Петър Дънов и неговото Бяло Братство е последният опит НЕБЕТО (Тангра) да възстанови Духовността като Отношение между хората, чийто съзнание носи идеята:Равенство, Братство, Свобода. Тази ИДЕЯ е пронизала като златна нишка тъканта на тези три духовни Учения, ясно и категорично различаващи се от канонизираността на религиите.

И Трите Духовни доктрини са наши БЪЛГАРСКИ УЧЕНИЯ, произлизащи пряко и качествено едно от друго.

 

Октомври 2015 година                                                         Спас Мавров

Историческа конференция град Варна



[1] Алхимията като наукае книгата, в която направих достатъчно широка разработка на значението на тази наша, типично българска сакрална и фолклорна символика.

[2] Апостол Филипразглежда тук връзката между мъжа и жената, половото тайнство на съпружеството, където символите Десен кръст (мъжкото начало, филогеничният принцип на Вселената) и Ляв кръст (онтогенетичното женско начало на живота в Планетата) символично се сливат в едно и образуват равнораменният, затворен кръст,за който говорих по-горе, превръщащ двойката съпрузи в Христос. Това знание на апостол Филип е много интересно, защото придава съвсем друг смисъл на понятието Христос, разглеждано до сега предимно в неговата  църковна символика като Спасител. Изводът, че чистият Брачен чертог е Спасителен за свещеното съпружество е ясен и категоричен. Така Заповедта „Не прелюбодействай” придобива нов още по-дълбок смисъл и значение.

Thursday the 21st. Spiralata.net 2002-2017